Vergunningen

Veelgestelde vragen bewoners

Om gebruik te kunnen maken van het E-loket, moet u eerst een aantal stappen doorlopen. Onderstaand treft u de meest gestelde vragen met antwoorden m.b.t. deze procedure en het gebruik van het E-loket.

Tip! Bekijk eerst onderstaande animatie voor meer uitleg.

 

 

Wat verandert er voor u dit jaar tijdens de verlenging?
Voorheen had u de mogelijkheid uw verlenging te betalen via het E-loket of met de factuur welke u ontving van ParkeerService. Dit jaar ontvangt u van ons geen factuur meer. U betaalt de verlenging van uw bewonersvergunning via het E-loket. Het E-loket is een veilig, digitaal loket waarin u eenvoudig al uw parkeerzaken regelt. 

Hoe kom ik in het E-loket?
U klikt op de button 'E-loket' op de homepage van deze website. Vervolgens klikt u op ‘aanmelden’. Het DigiD logo verschijnt zodat u hier op kunt klikken. Met uw DigiD gegevens logt u in. Beschikt u nog niet over DigiD? Vraag deze dan aan via www.digid.nl. U heeft nu toegang tot het E-loket. In het E-loket kunt u parkeerproducten aanvragen, beëindigen of wijzigen. Voordat u gebruik kunt maken van het E-loket, moet u eerst uw e-mailadres registreren/valideren.

Hoe valideer ik mijn e-mailadres?
Om parkeerproducten te kunnen aanvragen, beëindigen of wijzigen, is er een gevalideerd e-mailadres nodig. Dit gaat als volgt:

  1. Eerst logt u in in het E-loket via de homepage van deze website (zie bovenstaande opmerking); 
  2. Vervolgens klikt u op registreren/valideren; 
  3. U vult uw e-mailadres in en klikt op bevestigen; 
  4. Bevestig nogmaals uw invoer;
  5. U ontvangt een e-mail met een controlecode op het opgegeven e-mailadres;
  6. Klik op de controlecode om uw e-mailadres te bevestigen;
  7. Uw e-mailadres is nu gevalideerd (u ziet bovenaan de pagina met uw relatiegegevens een groen vinkje staan bij het ingevulde e-mailadres); 
  8. U kunt nu het E-loket gebruiken.

Meer uitleg nodig?
Hoe-valideer-ik-mijn-e-mailadres.pdf
Klik op bovenstaand bestand voor de instructie met afbeeldingen waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe u valideert.
Indien validatie niet lukt, voer dan uw e-mailadres opnieuw in zonder gebruik te maken van de optie kopiëren of gebruik tijdelijk een ander e-mail adres. 


Wat kan ik allemaal doen in het E-loket?

In het E-loket kunt u:

  • Uw huidige vergunning(en) beëindigen;
  • Het kenteken wijzigen op uw vergunning;
  • Nieuwe parkeervergunningen aanvragen;
  • (Nieuwe) parkeervergunningen betalen;
  • Uw contactgegevens wijzigen.

Meer uitleg nodig over de mogelijkheden van het E-loket?
Wat-kan-ik-doen-in-het-E-loket.pdf
Klik op bovenstaand bestand voor de instructie met afbeeldingen waarin stap voor stap de mogelijkheden worden doorgenomen in het E-loket.

Verloren- of onleesbare pas?
Indien u uw vergunningpas bent verloren of uw pas is onleesbaar geworden, dan kunt u een nieuwe pas aanvragen door een mail te sturen naar info.alphenaandenrijn@parkeerservice. Graag in deze mail uw naam- en adresgegevens vermelden en voor welke vergunning u een vervangende pas wenst te ontvangen. De pas wordt u z.s.m. toegezonden. Aan deze service zijn geen kosten verbonden.