Vergunningen

Veelgestelde vragen bedrijven

Om gebruik te kunnen maken van het E-loket, moet u eerst een aantal stappen doorlopen. Onderstaand treft u de meest gestelde vragen met antwoorden m.b.t. deze procedure en het gebruik van het E-loket.

Tip! Bekijk eerst onderstaande animatie voor meer uitleg.


 

Is mijn vergunningpas nog geldig?
Per 1 juni 2018 verdwijnen de vergunningpassen, een parkeervergunning is dan helemaal digitaal. De kentekens van alle auto’s worden gescand om zo het parkeerrecht te controleren. Vergunningpassen zijn hierbij niet meer nodig, alle huidige passen zijn om deze reden na 1 juni niet meer geldig. 

Informatie over het E-loket
Het E-loket is een veilig, digitaal loket waarin u eenvoudig met eHerkenning uw parkeerzaken regelt. In het E-loket kunt u zelf online:

  • Een nieuwe vergunning aanvragen en betalen (internetkassa)
  • Een bestaande vergunning wijzigen
  • Een bestaande vergunning verlengen of beëindigen
  • De jaarlijkse verlenging van uw vergunning betalen

Voordat u gebruik kunt maken van het E-loket moet u 

  1. In het bezit zijn van een eHerkenningsmiddel. Bent u nog niet in het bezit van eHerkenning, vraag deze dan aan. Klik hier voor uw eHerkenningsaanvraag.
  2. Eénmalig de stappen doorlopen in het E-loket om uw e-mailadres te registreren/valideren

Let op! Vraag een eHerkenningsmiddel aan met betrouwbaarheidsniveau 2. De aanvraag van een eHerkenningsmiddel moet daarnaast gekoppeld zijn aan uw KvK- en vestigingsnummer.

Hoe kom ik in het E-loket?
U klikt op de button 'E-loket' op de homepage van deze website. Vervolgens klikt u op ‘aanmelden’. Het eHerkenning logo verschijnt zodat u hier op kunt klikken. Met uw eHerkennings gegevens logt u in. Beschikt u nog niet over eHerkenning? Vraag deze dan aan via www.eherkenning.nl. U heeft nu toegang tot het E-loket. In het E-loket kunt u parkeerproducten aanvragen, beëindigen of wijzigen. Voordat u gebruik kunt maken van het E-loket, moet u eerst uw e-mailadres registreren/valideren.

Hoe valideer ik mijn e-mailadres?
Om parkeerproducten te kunnen aanvragen, beëindigen of wijzigen, is er een gevalideerd e-mailadres nodig. Dit gaat als volgt:

  1. Eerst logt u in in het E-loket via de homepage van deze website (zie bovenstaande opmerking); 
  2. Vervolgens klikt u op registreren/valideren; 
  3. U vult uw e-mailadres in en klikt op bevestigen; 
  4. Bevestig nogmaals uw invoer;
  5. U ontvangt een e-mail met een controlecode op het opgegeven e-mailadres;
  6. Klik op de controlecode om uw e-mailadres te bevestigen;
  7. Uw e-mailadres is nu gevalideerd (u ziet bovenaan de pagina met uw relatiegegevens een groen vinkje staan bij het ingevulde e-mailadres); 
  8. U kunt nu het E-loket gebruiken.

Meer uitleg nodig?
Bedrijven-Hoe-valideer-ik-mijn-e-mail-adres.pdf Klik op bovenstaand bestand voor de instructie met afbeeldingen waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe u valideert.
Indien validatie niet lukt, voer dan uw e-mailadres opnieuw in zonder gebruik te maken van de optie kopiëren of gebruik tijdelijk een ander e-mail adres. 

Wat kan ik allemaal doen in het E-loket?
In het E-loket kunt u:

  • Uw huidige vergunning(en) beëindigen;
  • Het kenteken wijzigen op uw vergunning;
  • Nieuwe parkeervergunningen aanvragen;
  • (Nieuwe) parkeervergunningen betalen;
  • Uw contactgegevens wijzigen.

Meer uitleg nodig?
Bedrijven-Wat-kan-ik-doen-in-het-E-loket.pdf
Klik op bovenstaand bestand voor de instructie met afbeeldingen waarin stap voor stap de mogelijkheden worden doorgenomen in het E-loket.

Hoe vraag ik een eHerkenningsmiddel aan?
U gaat naar de website: www.eherkenning.nl en vraagt een eHerkenningsmiddels aan, u heeft veiligheidsniveau 2 nodig.  

 

Wat is Key2Park?
Bij de volgende vergunningsoorten gebruikt u Key2Park om hierin na de aanschaf het kenteken aan te melden:

  • Hulpverlenersvergunning 
  • Onderwijsinstellingsvergunning

Key2Park is een webomgeving met bijbehorende app waarin u gemakkelijk:

  1. Kentekens aan- en afmeldt op uw vergunning;
  2. Kentekens in de toekomst aanmeldt:
  3. Favoriete kentekens opslaat; 
  4. Het saldo van uw bezoekersregeling of mantelzorgvergunning kunt inzien en opwaarderen.


Hoe kan ik gebruik maken van Key2Park?

Voordat u gebruik kunt maken van Key2Park, doorloopt u 3 stappen:

  1. In het E-loket logt u in (voor de wijze waarop, verwijzen wij u naar bovenstaande stappen); 
  2. U registreert en valideert uw e-mailadres onder 'Mijn contactgegevens' (voor de wijze waarop, verwijzen wij u naar bovenstaande stappen); 
  3. Nadat u uw e-mailadres heeft geregistreerd en gevalideerd, staat er een groen vinkje bij het ingevulde e-mailadres en kunt u gebruik maken van het E-loket. 

Na registratie en validatie, is het E-loket klaar voor gebruik. U kunt nu een vergunning aanvragen.

  1. In het E-loket gaat u naar 'Nieuwe Parkeervergunningen';
  2. Klik op de gewenste vergunning en vervolgens op de button 'aanvragen';
  3. Doorloop de stappen van het aanvraagproces waarna u automatisch een koppelmail ontvangt op het door u opgegeven e-mail adres;
  4. In de koppelmail ziet u een blauwe link waarop u klikt. U komt nu in het aanmeldscherm van Key2Park; 
  5. Klik op JA als u de vergunning aan een ander account wilt koppelen. Heeft u nog geen account en wilt u het product aan uw eigen account koppelen, klik dan op NEE;
  6. U komt nu in een scherm terecht waar u een account kunt aanmaken. Vul de gevraagde gegevens in (gebruikersnaam en wachtwoord) en klik hierna op het vinkje;
  7. Nu bent u in het inlogscherm van Key2Park en kunt u gebruik maken van Key2Park.

Meer uitleg nodig?
Hoe koppel ik mijn parkeerproduct aan Key2Park?
Klik op bovenstaande link voor de instructie met afbeeldingen waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe u uw parkeerproduct koppelt aan Key2Park.


Hoe kom ik aan de Key2Park app?
Deze kunt u downloaden in de appstore. De app is gratis verkrijgbaar onder de naam: Key2Park. U kunt natuurlijk ook gewoon gebruik maken van Key2Park via uw computer (website Key2Park, bij de bezoekersregeling). 

Hoe meld ik bezoek aan- en af via Key2Park?

  1. Log in met uw accountgegevens in Key2Park en klik op ‘Start of plan een nieuwe actie’ (u ziet nu de gekoppelde parkeerproducten staan); 
  2. Klik op de vergunning die u gaat gebruiken en u kunt een parkeeractie starten (nadat u heeft opgewaardeerd); 
  3. Vul het kenteken in waarvoor u een parkeeractie wilt starten;
  4. De starttijd wordt automatisch ingevuld, maar deze kunt u wijzigen d.m.v. het aanklikken van de datum. Er wordt nu een kader geopend waarin u de voorgestelde begintijd kunt wijzigen. U klikt hiervoor eerst op 'instellen' en hierna op 'bevestigen'. Indien u niets wilt wijzigen, klikt u op 'sluiten'. U kunt alvast een eindtijd instellen. Dit doet u op dezelfde wijze. Indien u geen eindtijd invult, dan zal het systeem u een voorstel doen. Klik op 'bevestigen' indien u het eens bent met het voorgestelde;
  5. De parkeeractie wordt gestart op de ingestelde tijd. Voor de mantelzorgvergunning geldt dat het saldo dat nodig is voor deze parkeeractie direct wordt gereserveerd. Indien de parkeeractie eerder door u wordt gestopt dan de voorgestelde parkeerduur, wordt het gereserveerde bedrag weer bij uw saldo geboekt; 
  6. Door op het icoon met het rode vierkantje in de rode cirkel te klikken, beëindigt u de parkeeractie. Let op! Bevestig de beëindiging van de parkeeractie door op het vinkje te klikken. Wilt u de parkeeractie niet stoppen, klik dan op annuleren (kruis).
  7. De parkeeractie is gestopt als er geen begin en/of eindtijd staat en de button met het rode vierkantje in de rode cirkel is verdwenen.

Meer uitleg nodig?
Hoe meld ik bezoek aan- en af via Key2Park?

Klik op bovenstaande link voor de instructie met afbeelding waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe u bezoek aanmeldt.

Hoe zet ik een kenteken in 'Favoriet'?

  1. Door op het icoon met de ster te klikken, kunt u het betreffende kenteken als 'favoriet' aanmerken.
  2. Vul bij 'beschrijving' de naam/specificatie die u dit kenteken wilt geven in en bevestig dit door op het vinkje te klikken.
  3. Er verschijnt nu een naam naast het kenteken. 

Waarvoor dient het prullenbakje in Key2Park?
Indien u klikt op het prullenbakje, dan verwijdert u een vergunning uit de app. Indien u dit per ongeluk heeft gedaan, dan dient u de vergunning (het parkeerproduct) opnieuw te koppelen aan Key2Park door uzelf wederom een koppelmail te sturen. 
Hoe koppel ik mijn parkeerproduct opnieuw aan Key2Park.
Klik op bovenstaande link voor de instructie met afbeeldingen. 

Hoe stel ik mijn inloggegevens in, in Key2Park?
Instellen-inloggegevens-Key2Park-app.pdf  
Klik op bovenstaand bestand voor de instructie met afbeeldingen. 


Foutmelding in Key2Park?
Krijgt u bij het aanmelden van een kenteken in Key2Park de volgende melding: 
     “Uw sessie is te lang inactief geweest, u dient zich opnieuw aan te melden”?
Dan zijn er op de achtergrond nog openstaande sessies aanwezig die voorkomen dat u een nieuwe sessie kunt openen. U lost dit op de volgende manier op.

Gebruikt u de Key2Park app: verwijder de sessie die op de achtergrond nog open staat. 
Druk hiervoor 2 keer op de homeknop van uw apparaat. U krijgt dan een overzicht van de laatst gebruikte apps. Verwijder de Key2Park app door deze naar boven of opzij te swipen (afhankelijk van uw apparaat). Pas als een openstaande sessie is verwijderd, opent u de Key2Park app opnieuw om een kenteken aanmelden.

Bezoekt u de internetpagina om Key2Park te gebruiken: sluit dan nog openstaande tabbladen.
Gebruik Key2Park altijd via de website van ParkeerService om in te loggen in uw Key2Park account om een kenteken aan te melden.

Mocht u hierna nog steeds dezelfde melding krijgen? U kunt dan uw bezoekersregeling of vergunning opnieuw koppelen. Verwijder deze eerst uit Key2Park. 
Ga dan naar het E-loket en koppel de bezoekersregeling of uw vergunning opnieuw aan Key2Park. 
Hoe koppel ik mijn parkeerproduct opnieuw aan Key2Park.
Klik op bovenstaande link voor de instructie met afbeeldingen.